Veelgestelde vragen over

Helloflex

Alle vragen over Helloflex

Wat is Helloflex?

HelloFlex is een online platform waarmee je 24/7 jouw loonstroken, jaaropgaven, reserveringen en betalingen kunt raadplegen. Ook kun jij hier jouw contract(en) ondertekenen en urendeclaraties invoeren en inzien. HelloFlex werkt op elke webbrowser en op Pc’s, Apple apparaten, tablets en smartphones. Op het moment dat er acties van jou benodigd zijn, krijg je van ons een e-mail met een uitnodiging voor de te ondernemen actie. Daarin vind je een deeplink om direct op de juiste overzichtspagina of in de specifieke urendeclaratie of in het specifieke document uit te komen. Op jouw persoonlijke pagina, via het dashboard, vind je ook altijd te ondernemen acties terug. In deze manual helpen wij je op weg met de registratie, het loginproces, het navigeren binnen HelloFlex en het bekijken van je gegevens.

Activeren en inloggen in Helloflex

Op jouw opgegeven e-mailadres ontvang je een uitnodiging om je account te activeren. Wanneer je klikt op de knop ‘Activeer’ kom je uit op de registratie pagina. Als de knop ‘Activeer’ niet werkt, dan kun je ook de link onderin de e-mail kopiëren en plakken in de adresbalk van je browser.

SMS
Tijdens de registratie volgt een controle met een pincode, die via een SMS naar jouw opgegeven mobiele nummer wordt gestuurd. De pincode voer je in het veld onder “Eenmalige pincode” in. Het is belangrijk dat je huidige 06-nummer bekend is bij ons.


Wachtwoord aanmaken

Nu kun je jouw wachtwoord aanmaken om in te loggen. Let er wel op dat een wachtwoord gebonden is aan bepaalde tekens, zoals weergeven in de afbeelding. Wanneer je het wachtwoord hebt aangemaakt, ben je klaar met de registratie.

Waar moet ik inloggen?

Hier log je in met het door jouw opgegeven emailadres en wachtwoord. Als jij jouw wachtwoord vergeten bent, druk dan op “Wachtwoord vergeten?”. Via de verstuurde e-mail volg je de link om een nieuw wachtwoord aan te maken.

2-Factor authenticatie

Na het inloggen wordt er nogmaals een SMS verstuurd naar het opgegeven mobiele nummer om de 2-factor authenticatie in te stellen.

Vervolgens krijg je de instructie om een QR-code (het grote zwart-witte vlak) te scannen via een app*, zoals weergeven op de afbeelding. De app dien je te installeren op je mobiele telefoon. Deze app verleen je toegang tot de camera van je mobiele telefoon. Nu kun je de QR-code scannen met jouw camera. De app geeft jou vervolgens een 6-cijferige code om in te vullen op het scherm. Wanneer de QR-code niet werkt, kan je de handmatige code proberen (onder de QR-code). Ook kan je proberen of de overige apps wél werken en controleren of de softwareversie van je mobiele telefoon up-to-date is. Vervolgens ben je ingelogd en kun je aan de slag in HelloFlex.

*De volgende apps worden ondersteund: Google Authenticator, Duo Mobile of Authy

Mijn gegevens

In deze module vind je de gegevens zoals bij ons bekend. Dit betreft onder andere jouw NAW-gegevens, contactgegevens, je bankrekeningnummer, de toepassing van de heffingskorting en je ID-document. Je kan zelf gegevens wijzigen als ook documenten toevoegen via ‘Mijn gegevens’. Documenten voeg je toe via de tab ‘Documenten’ (via de module Documenten kan dit ook). ‘Mijn gegevens’ is dus de module waar je wilt zijn voor inzicht in al jouw gegevens en het wijzigen van jouw gegevens. Klik voor wijzigen op de button ‘Wijzigen’ en pas de gegevens aan. Sla deze vervolgens op via ‘Opslaan’.

Mobiele weergave

HelloFlex is ook makkelijk in gebruik op je mobiele telefoon. Er is geen app beschikbaar maar het is wel toegankelijk via de meest gebruikte browsers zoals Chrome, Firefox, Safari en Edge. Zo heb je altijd toegang tot jouw gegevens.

< Terug naar alle onderwerpen

Heb je nog vragen? Neem gerust contact op!